Майстер-класи


НА СТОРІНЦІ

1.  "Подорож по МОРФОЛОГІЇ" 
2. На урок - у музей
3. Батьківські збори
 

                           

 Конспект  майстер-класу
       «Подорож  по  Морфології»
             Українська  мова. 7 клас

-         Шановні гості!  До Вашої  уваги   майстер-клас інтерактивної  технології  кооперативного  навчання  -  робота  в  малих  групах «Спільний  проект»  із  використанням  методу   укрупнення  блоків.  Чому   саме  цей  метод,  бо він  допомагає  засвоїти  головні,  істотні  поняття  розділу,   зв’язки  між  ними,  зменшити   навантаження   на учнів.  А   спільний  проект  ефективний  на  етапі  повторення  вивченого  у  7  класі  з «Морфології».

    Я   роблю так. 

-         Дорогі  діти,  сьогодні  я  запрошую  вас  у  подорож  по  Морфології. Уявімо  себе  мандрівниками -  першовідкривачами.  Перед  вами  стоїть  завдання:  завантажити  контури ( кожен  своєї  країни ) певною  інформацією,  важливою  для  знань  про неї.

   Ця  гра   називається  «Топограф». Топограф,діти,  - це  спеціаліст  із  топографії. А  топографія – це  наукова  дисципліна,  що  займається  географічним  вивченням  місцевості  із  наступним  створенням  топографічних  карт. Ці  карти  допомагають  мандрівникам  орієнтуватися  на  місцевості,   а в  нашому випадку  по  материках  і  континентах  планети  Знань.

Для цієї   роботи  я  пропоную  об’єднатися  у  групи по двоє (метод  підходить  для  підгрупи класу) і  розібрати  кожен  свій  контур,   прикладаючи  на загальну  велику карту Морфології. (На контурі  підказка:  І -  іменник, П- прикметник і т.д.,  С- означає  службові  частини  мови і вигук). Отже,  у  нас утворилося  7  малих  груп. (Діти  знають,  що  самостійних   частин  мови  6 і 3 службових,  об’єднаних   окремим  словом +  вигуки). Для  прискорення  роботи  і  швидкого  результату  у кожній  із груп  діти  обирають  між  собою:  провідника(навігатора) і  безпосередньо топографа,   а  також одержують  підказки у експерта (у даному  випадку це вчитель,  а  може  бути  і  сильний учень,   який  заздалегідь  готує  ці  підказки і потім  підсумує  результати  спільного проекту.) 

-         Сьогодні  підказки  «заховані»  у  трюмах  ваших  корабликів. Знайдіть  їх  і  починайте  роботу.  Часу на ваших  бортових  годинниках  залишилося  5  хвилин. (Діти  розгортають  паперові  кораблики.  На   листочках  записані  основні  знання  з  теми. Якщо  у  групі  є творчі і  сильні  діти,   вони  можуть  доповнити  матеріал  своїми  знаннями).

 

Через 5 хвилин  експерт  просить  групи  прозвітувати  про  відкриті  країни  і  прикріпити  свій контур  на  загальну  карту. Починати  свою  презентацію пропонує  словами:  «Ми довго блукали материком   і  натрапили  на країну, яку  назвали  «Іменник»».   Прозвітувавши,  кожна  група прикріпляє  на  загальну  карту свій  контур і таким  чином  ми отримуємо карту  Морфології. А оскільки  у  7-му   класі  продовжуємо вивчення  даного  розділу, то експерт, підводячи  підсумки,  наголошує  про  білі плями на  карті,  які   ми  відкриємо  до  кінця  вивчення розділу  «Морфологія»  у  7-му   класі.

   Таким  чином,   ми повторимо  вивчене у 6-му  класі,  підготуємо  учнів  до  сприйняття  нового  матеріалу. Заохотимо  їх  швидше  заповнити   цю  карту, розфарбувати  моря, річки,  ліси,  степи і т.д.,  доповнювати  її з уроку  в урок.  Ця  технологія  дає  можливість   поєднувати  різні  навчальні  предмети,  проводити  профорієнтацію,  розвиває  пам’ять, увагу, логічне  мислення,  дає  дитині  самореалізуватися.

 

  Підказки   для  груп

 

1.    Іменник

            - Столиця:  Ім’я.

     - Корисні  копалини:  Що? Хто?

     - Річка: Відміна .    Притоки: I - відміна

                                                    II- відміна

                                                    III- відміна

                                                    IV- відміна

   -  Озера  :   Власні  назви   і загальні  назви.

           -   Міста: Називне. Давальне. Родове. Знахідне.

                                    Орудне. Місцеве. Кличне.

               

-         Гори:  Тверда.   М’яка.  Мішана.

-         Племена :  Жіночий  рід.   Чоловічий   рід.  Середній  рід. Спільний  рід.

-         Етнічні  групи:  Множина  і  однина.

-         Емігранти:  Іншомовні   слова.

 

 

2.    Прикметник.

 

-         Столиця: Ознака.

-         Корисні  копалини:  Який?  Яка?  Яке?  Які?

-         Річки:  Якісна.   Відносна.  Присвійна.

-         Рівнина:  Вища і  найвища.

 

3.    Числівник.

 

-         Столиця:  Число.

-         Корисні  копалини:  Скільки?  Котрий?

-         Ліси:  Кількісні  і  порядкові.

-         Населення  кількісних: ціле  число,  дробове  число, збірне число і  неозначене.

 

 

4.    Займенник.

-         Столиця:   Займи.

-         Міста: Особове.  Зворотне. Питальне. Відносне. Означальне. 

                     Неозначене. Вказівне. Присвійне. Заперечне.

 

5.    Дієслово.

-         Столиця:  Дія.

-         Корисні   копалини:  Що робити? Що  зробити? Що  роблять?

-         Річки: I – дієвідміна.  II -  дієвідміна.

-         Озера   часу:   Минуле.  Теперішнє.  Майбутнє.

-         Два  великі   промислові  центри:  Завершені  дії  і  незавершені  дії.

Білі  плями.

 

 

6.    Прислівник.

 

-         Столиця:  Незмінність.

-         Корисні  копалини: Як?  Де?  Коли?  Звідки? 

 

Білі  плями.

 

7.    Службові  частини   мови   і   вигук.

 

-         Чотири   області:  Сполучник . Прийменник.   Частка.    Вигуки.

-         Обласні   центри ( відповідно):  Сполучуваність.  Відношення. Утворення. Почуття.

У кожному   обласному   центрі   є  свої   обласні   особливості.  Найвідоміші   мешканці    центрів (відповідно):         Що, а, але, і,й.

У, в, з, із, на, по,до.     Не, ні, ані.     Ой, ох, ура,  гав-гав, ку-ку.

 

Білі  плями   у   кожній   області.

     


                        

                                        НА УРОК - У МУЗЕЙ


У  нашій школі є  музей "Історія Лебединщини в іменах".

Уроки Літератури рідного краю ми проводимо саме в ньому. 

Тут затишно і приємна атмосфера, можна поговорити і просто про те, що думаєш.

Висловитися з приводу  теми , автора, прочитати  свої вірші. 

Я люблю такі уроки і чую, як діти схвально їх сприймають. 

У цьому музеї  є і моя частка роботи, про яку  говорю з гордістю.  








 

 

 






Батьківські збори

 Умови успішного виховання дітей у сім’ї


Мета: допомогти батькам у виборі правильних методів виховання дітей у сім'ї , обмінятися  досвідом  у  вихованні, згуртувати  батьківський  колектив,ближче познайомити з  учнями  класу.

                                   Збори -  навпаки

1.     Вступ.  Роль батьків  у  вихованні  успішної  дитини.

2.     Виступи  батьків  із  власними  презентаціями  про систему  виховних  цінностей  у кожній окремій сім’ї.

3.     Аналіз  виступів  експертами . ( Психолог, завуч, директор школи, гості)

4.     Висновки.  Пам’ятка  батькам.

 

Дитина приходить у цей світ без жодного уявлення про себе і навколишній світ. Згодом , часто повторювані події і слова формують у дитини сприйняття себе і все , що оточує. Це свого роду програма , яка впливає на всі події в майбутньому.

” Посієш думку – пожнеш вчинок ,
Посієш вчинок – пожнеш звичку ,
Посієш звичку – пожнеш характер ,
Посієш характер – пожнеш долю … ”

Батьки – це перші люди , які задають основу цієї програми , показуючи на власному прикладі , що можна робити , а що не можна , як ставитися до себе і до всього , що нас оточує.

 

ДОДАТКИ

Нижче наведено поради , які допоможуть вам закласти основу успішної людини .

Ваше завдання як батька , закласти основу успішної особистості – високу самооцінку дитини. Люди з високою самооцінкою знають собі ціну , не бояться несхвалення оточуючих і не намагаються довести іншим , що вони краще. Чим більше ваша дитина любить і поважає саму себе , тим краще вона  ставиться до інших .

Говоріть дитині про свою любов : за те , що вона  така, яка є , . Найчастіше обіймайте її , показуйте яка вона  важлива  для вас. Ваша дитина повинна знати , що її люблять і будуть любити що б не трапилося. Вона  повинна  знати , що ви її  любите навіть тоді , коли караєте . У цьому випадку дитина засвоїть , що вона  гідна  любові , поваги і визнання , і в будь-який, навіть самій  важкій ситуації у неї  є рідні люди , які завжди допоможуть їй .

Ні в якому разі не намагайтеся керувати дитиною , шантажуючи своєю любов’ю . Не кажіть дитині: « Якщо ти не зробиш те , що я прошу , я перестану тебе любити». Діти , що випробували в дитинстві страх втратити любов матері виростають невпевненими у собі людьми . До того ж такі люди часто страждають від своїх  ревнощів , тому що в підсвідомості живе страх втрати любов близької людини.

Шанобливо ставитеся до всього , що робить дитина. Якщо вже прийшов час час спати , а вона  ще грає , не переривайте гру зі словами ” а ну марш спати ” , або “все , зараз же прибираємо іграшки і лягаємо спати ” , краще допоможіть йому швиденько закінчити гру ( наприклад , побудувати гараж для машинки або будиночок для лялечки , де іграшка зможе поспати ) . Гра для дитини має таке ж важливе значення , як для вас ваша робота .

Якщо критикуєте дитини , критикуйте на її саму  , а її  дії. Наприклад , краще сказати «ти погано вчинив » замість «ти поганий» . До того ж , на одне критичне зауваження має припадати 3 похвали . Пам’ятайте про це . Найефективніший спосіб розвивати хороші якості дитини – хвалити за хорошу поведінку і вчинки , показуючи ваше схвалення і любов .

На жаль, найчастіше багато батьків частіше відзначають погані вчинки дитини , лають його за це , замість того , щоб частіше хвалити за хороші вчинки , приділяти їм увагу , показувати , як це приємно і здорово вести себе добре.

Приймайте свою  дитину  і хорошою  і поганою . Прийняття дитини « поганою» не означає відмову від вдосконалення . Це означає лише те , що ваша дитина – унікальна особистість зі своїми сильними і слабкими сторонами.

2 . Навчайте  оптимізму.

«Життя належить оптимістам . Песимісти – лише глядачі » .

Учіть дитину в кожній ситуації бачити позитивні моменти. Зробіть з цього гру: хто більше знайде позитивних сторін в поганій ситуації. Привчайте вірити в краще.

Невдача – це досвід , який необхідний для досягнення майбутніх цілей . Наприклад , дитина не переміг у змаганнях , хоча дуже хотів і довго готувався. Поясніть засмучені дитині , що його тимчасова невдача послужить хорошим стимулом для досягнення кращих результатів у майбутньому.

Розкажіть дитині , що в житті бувають і радощі і труднощі , щасливі моменти і погані ситуації. Неможливо постійно перемагати , і завжди все робити правильно. Але потрібно прагнути до цього . Так що якщо щось не виходить , треба докласти більше зусиль , все продумати і тоді обов’язково все вийде.

3 . Знайдіть « справу всього життя » дитини.

Кожна людина має певні здібності. Чим раніше дитина почне займатися справою всього життя , тим швидше досягне більших успіхів порівняно з ровесниками. Наприклад , дівчинка , яка почала займатися тенісом в 4 роки , до 20- ти років досягне більш значних успіхів , ніж та , яка прийшла в спорт зовсім недавно.

Знайти «справу  всього життя » в самому дитинстві дуже складно , але потрібно . Так що ваше завдання – показати і дати спробувати дитині якомога більше особливостей кожної професії. Розповідайте дитині про те як можна заробляти ( на прикладі знайомих людей) , дивіться разом навчальні фільми , читайте книги про професії , грайте в ігри про професії і т.д.

Починайте з самого раннього віку. Давайте малюку  завдання і придивляйтеся , що йому подобається найбільше. Якщо якесь певне заняття його дуже захоплює і він готовий займатися цим частіше і більше , то це вірний знак для того , щоб розвивати в дитині цей напрямок. Наприклад , дівчинці більше подобається малювати , ніж виконувати завдання на логіку . У такому випадку , завдання батьків – надати дівчинці різні інструменти і матеріали для малювання (малювання спеціальними фарбами на одязі , олією на полотні , балончиками  на стіні ) , знайомство з роботами майстрів , і прочитання спеціалізованої літератури тощо

Дитина виявляє  активний інтерес до мистецтва в 5 років цілком може переключитися на щось інше в майбутньому. Будьте впевнені , що наявний досвід обов’язково піде на користь. І цілком може бути , що ваша дитина знайде якесь нове поєднання професій.

4 . Розвивайте красномовство дитини.

80 % успіху людини в житті залежить від уміння домовлятися , знаходити спільну мову і розташовувати до себе людей. Якщо ви хочете , щоб ваша дитина був успішний в житті , необхідно обов’язково розвивати навички ефективного спілкування.

Учіть дитину усвідомлювати і висловлювати словами свої почуття , пояснювати свої думки і емоції , правильно будувати речення , вміти сказати одну і ту ж саму думку різними словами.

Підтримуйте бажання своєї дитини більше спілкуватися . Відвідуйте розвиваючі групи і гуртки , переказуйте  прочитані розповіді, обговорюйте переглянуті фільми і що відбулися ситуації.

Про це докладніше у статті ” Як розвивати красномовство дитини ? ”

5 . Учіть дитину мати власну думку.

Привчайте дитину мати власну думку , усвідомлювати свої бажання. У дорослому житті дуже важливо усвідомлювати себе як окрему унікальну особистість зі своїми бажаннями і потребами. І цілком нормально , якщо в деяких випадках думка вашої дитини не буде збігатися з думкою інших.

Привчайте дитину постійно робити вибір , а задовольнятися тим , що дістанеться . По суті , все наше життя залежить від того , що ми вибираємо . Кожен вибір дій (або бездіяльності) має свої наслідки , їх яких і складається наше життя . Так що дуже важливо , щоб людина з ранніх років привчилася  робити вибір.

Якщо купуєте продукти для дитини – попросіть допомогти вам вибрати . Якщо збираєтеся гуляти – запитаєте , в чому він хоче піти гуляти . Наприклад запитаєте: « У чому ти підеш гуляти – в червоній кофті або синій  ? Що з собою візьмеш – лопатку або совок ? ” . Постійно привчайте дитину робити вибір: з якої тарілки їсти , якою пастою чистити зуби , з якою іграшкою сьогодні засипати , яку книжку читати і т.п.

Частіше розмовляйте з дитиною , запитуйте її  думку і поради , обговорюйте прочитані книжки , переглянуті мультфільми , фільми та побачені ситуації.

6 . Привчайте до самостійності.

Чим більше дитина робить самостійно , тим впевненіше він себе почуває. Привчайте з ранніх років самостійно одягатися і роздягатися , прибирати за собою горщик , витирати те, що пролив , виправляти те , що накоїв. Не сваріть дитину за помилки. Наберіться терпіння і краще допоможіть дитині зробити те , що вона  намагається зробити самостійно.

Приблизно у віці 2,5-3 років дитина проходить «криза 3- х років ». Якщо в цей період ви не будете заохочувати її  бажання все робити самостійно , то потім ви цього від неї  не дочекаєтеся.

7 . Розвивайте фантазію й уяву дитини.

” Успішна людина – завжди приголомшливий художник своєї уяви . Уява набагато важливіше знання , бо знання обмежене, а уява – безмежна ” .
Успіх в нашому житті залежить від того , наскільки добре ми справляємося з труднощами. Чим більше варіантів вирішення проблем ми придумуємо , тим ефективніше справляємося з перешкодами .

З ранніх років розвивайте у дитини творчі здібності: малюйте , займайтеся музикою і танцями , придумуйте вірші , оповідання та власне закінчення відомих казок , знаходите нове застосування буденним предметів. Заохочуйте в дитині допитливість і цікавість , пощаще наводите дитини на думку: « а що , якщо … ».

8 . Навчайте цінувати час .

Найцінніший ресурс , який є в житті – це час життя . Чим ефективніше ми його використовуємо , тим якісніше наше життя .

З ранніх років привчайте дитину до того , щоб постійно бути зайнятим . Якщо дитина не знає чим зайнятися , обов’язково займіть його чимось цікавим. З плином часу звичка постійно бути зайнятим закріпиться в характері дитини , а це необхідна якість успішної людини .

Плануйте з дитиною майбутній день і тиждень . Аналізуйте минулий день . Наприклад , перед сном. Відзначайте успіхи дитини і хваліть його .

9 . Привчайте дитину до відповідальності.

Успішні люди усвідомлюють , що тільки вони несуть відповідальність за своє життя і все , що в ньому  відбувається .

З ранніх років привчайте свою дитину  нести відповідальність за свої слова і вчинки. Дитина повинна розуміти , що всі її дії мають наслідки . Але не лайте за помилки . Ваша дитина розвивається як особистість і вона  повинна  придбати свій досвід, заснований на помилках . Але не звалювати на неї відповідальність за ваше життя або за те , що вона  не в змозі змінити .

Заведіть домашню тварину , але заздалегідь домовтеся з дитиною , що вона  буде доглядати за ним , годувати його і прибирати за ним.

Розвивайте в дитині звичку тримати своє слово. Робіть це на власному прикладі – завжди виконуйте те, що обіцяли дитині . Так він відчує свою важливість і значимість , і так само як ви , навчиться тримати своє слово.

10 .Навчайте ставити мету і досягати її

Багато людей не досягають успіху , тому що просто не знають , чого конкретно вони хочуть. У них є тільки лише обриси того , що вони хотіли б мати у своєму житті і слабка надія на те , що коли-небудь це здійсниться .

Тому з ранніх років необхідно вчити дитину усвідомлювати свої бажання , ставити конкретну мету , придумувати дії для її досягнення і добиватися результату .

Дуже важливо давати дитині відчути смак перемоги . Обов’язково хваліть дитину , коли вона  цього заслужила. Відзначайте , за що саме хвалите  . Якщо у дитини щось не виходить , допоможіть їй  трохи (але не робіть за неї всю роботу). Заохочуйте прагнення дитини довести розпочату справу до кінця. Навчіть дитину не зупинятися перед труднощами , а долати їх. Адже удача є результат активної діяльності , а невдача – це всього лише привід почати все спочатку , тільки більш продумано.

Щоб ваша дитина була успішною  в дорослому житті , доведеться багато постаратися. Але нагородою за це буде щасливе життя вашого чада. До того ж , розвиваючи у дитини якості успішної людини , ви і самі будете самовдосконалюватися. А значить , змініть своє життя на краще і ваше життя заграє новими фарбами. Успіхів вам у цій важливій і цікавій справі!

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

 

              ЯК   ВИХОВАТИ  УСПІШНУ  ДИТИНУ

1.     Ваше завдання як батьків , закласти основу успішної особистості – високу самооцінку дитини.

2.     Говоріть дитині про свою любов : за те , що вона  така, яка є.

3.     Ні в якому разі не намагайтеся керувати дитиною , шантажуючи своєю любов’ю.

4.     Шанобливо ставтеся до всього , що робить дитина

5.     Якщо критикуєте дитини , критикуйте не її саму  , а її  дії.

6.     Приймайте свою  дитину  і хорошою,  і поганою.

7.       Вчіть  оптимізму.

8.      Знайдіть « справу всього життя » дитини.

9.     Розвивайте красномовство дитини.

10.                        Учіть дитину мати власну думку.

11.                       Привчайте до самостійності.

12.                       Розвивайте фантазію й уяву дитини.

13.                       Вчіть  цінувати час .

14.                       Привчайте дитину до відповідальності.

15.                       Вчіть  ставити мету і досягати її .

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

Опис досвіду