АНКЕТА
учасника обласного літературного конкурсу «Проба пера»
Прізвище, ім’я, по батькові Лихина Олександра Олександрівна_
Число, місяць, рік народження 02.04.201
Номінація: вірші, проза, гумор, пісні (необхідне підкреслити).
Вікова категорія: молодша, середня, старша (необхідне підкреслити).
Назви літературних творів: «Весела родина», « Зима – чарівниця», « Святий
Миколай», « Мова- це глибина нашої душі», « Шкільне життя»
Керівник: Утка Людмила Володимирівна , Лебединська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №7 Лебединської міської ради Сумської області , учитель української мови та літератури
Школа_______ Лебединська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №7 Лебединської міської ради Сумської області
Клас 5- А
З якого року займаєтесь літературною творчістю:___2019 _________________
МОВА – ЦЕ ГЛИБИНА ДУШІ
СВЯТИЙ МИКОЛАЙ
ВЕСЕЛА РОДИНА
Анкета учасника
Есе на тему "Слобожанщина: переплетіння українських культурних традицій чи самобутній регіон?
Поезії Тараса Григоровича, пройшовши через
канву століть, як ніколи сучасні. Вони виховують молоде покоління у дусі
незалежності і гармонії зі своїм внутрішнім
світом.
Конкурси читців спонукають дітей до
здорової конкуренції, формуючи мотивацію та впевненість, як ключові риси
компетенції- навчання заради знань.
ПРЕЗЕНТАЦІЇ УЧНІВ ІЗ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ
1. Професія Аудитор
2. Професія Фінансист
3. Професія Лікар - кардіолог
4. Професія . Юрист
20 травня 2022 рік
Моє ЩАСЛИВЕ завтра
або
Таємниця мого воскресіння
Вона нічим не відрізнялася від своїх однолітків. Хоча ні, надзвичайно вродливе маленьке личко з чарівною посмішкою та ямочками на щічках робили її дуже милою. Ліза була досить пластичною і постійно танцювала перед дзеркалом. Саме тому мама записала її на східні танці. Дівчинка просто обожнювала ці неймовірні рухи, як у індійських фільмах і не пропускала жодного заняття. Тоді їй було лише п’ять років. Величезна наполегливість зробила свою справу і вже з першого класу Лізу взяли до престижного танцювального колективу, де вона була на особливому рахунку. Звісно, тут вже не було нічого спільного зі східними танцями, але іноді їй все-таки давали можливість згадати танець живота.
Ішов час. Ліза росла і розквітала. Дівчинка була дуже старанною у всьому, в тому числі і у навчанні. Швидко промайнули роки початкової школи, яку Ліза закінчила на відмінно. Прийшла пора прощатися з першою вчителькою, яка турбувалася про своїх малят, як дбайлива матуся. Звісно, кожна дитина, яка переходить до п’ятого класу, переживає емоційний стрес, адже тепер все буде інакше : купа нових предметів, нові обличчя вчителів, біганина по школі з класу в клас. Хотілося б сказати, що все це не про Лізу, але ні. Вона була саме такою. І вже з початком нового навчального року мама почала помічати певні емоційні зміни у своїй доньці. Вона стала лягати спати надто пізно, аргументуючи це тим, що у неї багато домашніх завдань, Лізу все частіше почав турбувати головний біль, у неї зникло бажання займатися танцями. Мама не могла нічого зрозуміти, проте сподівалася, що все це скоро мине.
Так пройшов ще один рік, а за ним і другий. Ліза з усіх сил намагалася не опускати планку в навчанні, але це їй вдавалося все важче і важче. У неї почалися певні проблеми зі здоров’ям , через що дівчина все частіше пропускала танцювальні заняття. Мама в розпачі розводила руками. Їй здавалося, що її дитину хтось зурочив. Зміни в доньці було добре видно і зовні. Через те, що на обличчі дівчинки з’явилися прищі, вона змінила зачіску, намагаючись замаскувати їх за довгими пасмами волосся. Їй здавалося, що на неї косо дивляться однолітки і навіть іноді насміхаються. Крім того, аж занадто суворим, на думку Лізи, було ставлення до неї деяких вчителів. Може це їй просто здавалося, але їй так хотілося , щоб її жаліли, адже вона дуже старалася бути найкращою.
Зухвалі однокласники почали знущатися з дівчини, часто називали її заучкою. Ліза замкнулася в собі. Від життєрадісної милої дівчинки не зосталося і сліду. Це була кардинально інша Ліза: зовсім інший стиль одягу, пофарбоване волосся, часто похмурий вигляд . Вона хотіла кричати на увесь світ про порятунок, але нікому не говорила про свої переживання. Серед юрби дітей і класний керівник не помічала, що відбувається з дівчиною. А це був саме той період, коли Ліза негайно потребувала допомоги.
Усе частіше мама помічала доньку за телефоном. Здавалося, Ліза втратила цікавість до життя. Вона постійно дивилася якісь ролики, листаючи стрічки соціальних мереж.
Усе змінив один випадок. Повертаючись зі школи, дівчинка помітила попереду себе песика, який грайливо біг за двійком дітлахів. Аж раптом тварина вибігла на дорогу якраз під колеса авто. Ліза почула пронизливий звук автомобільних гальм і кинулася до собаки. Виявилося, що авто травмувало лапку песика: кістка просто хруснула навпіл. Від собачого жалібного скуління серце дівчинки стиснулося до болю. Десь поділися дітлахи, що гралися з цуциком, і Ліза лишилася з покаліченою тваринкою один на один. Вона дивилася в очі нещасному песику і бачила в них розпач і біль. На якусь мить Ліза впізнала в образі постраждалої собаки себе. Це її покинули напризволяще зі своїми проблемами, вона нікому не потрібна, як і ця бідолашна тварина.
Швидко опанувавши себе, Ліза обережно перенесла песика на тротуар. Не розуміючи, що робити далі, вона хотіла зателефонувати мамі. Метушню дівчинки помітила жіночка, яка проходила повз. Вона запитала у неї, що трапилося. Ліза схвильовано розповіла про аварію. Ця жінка виявилася медиком, тож, не роздумуючи, почала надавати „пацієнту” першу медичну допомогу. Зовсім поруч була аптека і Ліза миттю метнулася за бинтом. Пані-медик виламала гілочку і примотала її до зламаної лапки.
Надворі був листопад і лишати це створіння тут було не можна. Ліза взяла собаку на руки і понесла додому. Вона жила у багатоповерхівці, тож забрати її до квартири було неможливо. Тим паче, батьки ніколи б не дозволили мати вдома собаку. Раніше це питання вже обговорювалося, та Ліза і сама усе добре розуміла. Вдома цілий день нікого не було, а собаці потрібно гуляти.
Вдома Ліза занесла песика до підвалу. Потім миттю побігла до квартири, набрала купу ганчір’я, миску для їжі, воду і все, що, на її думку, могло б знадобитися. Собака попила трохи води і щось з’їла.
Минуло два дні. Ліза нікому не говорила про те, що з нею трапилося, але мама таки помітила дивні зміни в поведінці доньки. Після школи дівчина одразу бігла до підвалу. Собака не мала сил навіть підняти голови. Ліза розуміла, що приховувати те, що днями сталося , буде просто небезпечно для життя її нового друга. На щастя, нового мешканця підвалу помітила сусідка тьотя Валя. Вона уважно вислухала історію дівчини і допомогла перенести песика на третій поверх під’ізду, де вони мешкали. Стало зрозуміло, що у тварини температура. Це пояснювало те, чому собака відмовляється від їжі. На першому поверсі жила родина медиків. Тож тьотя Валя ,не роздумуючи, звернулася до них. Олена Миколаївна була терапевтом, а її чоловік працював помічником ортопеда. Вже за кілька хвилин у руках Лізи був рятівний список ліків, які треба було придбати для постраждалої собаки.
Тварині вкололи зо п’ять уколів і наклали шину, попередньо обстригши шерсть на лапі. Через рану в місці перелому гіпс накладати лікар не наважився.
– А як звати твого друга? – запитала Олена Миколаївна.
– Я навіть про це не думала, – знизала плечима Ліза, але я обов’язково дам їй ім’я .
Коли ввечері мама поверталася додому з роботи, у під’їзді на неї чекав сюрприз. Лізі довелося у всьому зізнатися , і вона була вражена, коли мама запропонувала доньці свою допомогу у лікуванні тварини. Звісно, до квартири вони забрати її не могли, бо собака була надто брудною, але найближчими вихідними Джині (так назвали нового друга Лізи) було проведено ряд косметичних процедур. Песика вирішили постригти, адже її шерсть збилася докупи разом з брудом і реп’яхами. Після цього собаку добряче вимили. Це вже не був брудний дворовий пес. На диво, виявилося, що Джина належить до собак породи пудель. Єдине , що відрізняло її від справжнісінького пуделя, то це довгий хвостик, який у справжніх представників цієї породи був відстутній. Крім того, шерсть у неї була не такою спірально закрученою, як у тих собак, яких ми звикли бачити, але все-таки кучері були добре помітні.
Загальний стан „хворої” потроху починав покращуватися. Вона вже мала гарний апетит. Рятівники собаки щовечора приходили її оглядати. На спільній нараді лікарів собаки було прийнято рішення зняти шину, рана під якою вже загоїлася, і накласти справжній гіпс. Джина самостійно могла вийти з під’їзду на прогулянку. Тільки пересувалася вона на трьох лапах.
Справи пішли краще і у Лізи. Вона перестала звертати увагу на надокучливих однокласників, а ті, в свою чергу, побачили, що дівчинку зовсім не торкає їх поведінка і поступово припинили знущання. Ліза вже не була замкненим у собі підлітком і не боялася дивитися на себе у дзеркало. Критику з боку вчителів дівчинка сприймала спокійно, розуміючи свої помилки, роботу над якими вона швидко виконувала. У щоденнику знову з’явилися гарні оцінки і це неабияк радувало дівчинку. Вона буквально розправила плечі. Собака стала мотиватором для Лізи. Дівчина поспішала додому, немов на крилах, адже на неї чекав вірний друг. Джина виглядала свою рятівницю біля під’їзду. Мешканці сусідніх будинків вже не дивувалися, бачивши собаку на трьох лапках і в гіпсі. Ліза заводила собаку до квартири і насолоджувалася спільно проведеним часом, доки батьки були на роботі. А перед самим їх приходом знову виводила песика у коридор. Звісно, довго так продовжуватися не могло і мама все-таки помітила, що Джина відвідує їх помешкання. Та ще й прихід зими розчулив серце батьків, і вони виділили куточок для песика у квартирі.
Мама раділа від того, що донька знову розцвіла. Вона добре розуміла, що саме собака стала для Лізи тим рятівним кругом, який допоміг їй подолати всі труднощі підліткового віку.
Джина стала повноцінним членом їх родини! Через деякий час їй зняли гіпс, але кульгавість лишилася назавжди. Ще б пак! Пережити таку аварію!
А Ліза пишалася своїм домашнім улюбленцем. У школі у неї з’явилися нові друзі, а ще вона відновила заняття танцями. Життя почало текти у правильному руслі!
І все завдяки Джині!
Немає коментарів:
Дописати коментар